Visitors

About Me

Populära inlägg

torsdag 17 juni 2010
Idag hade vi en mardrömsresa till Tokyo. Revelj kl.05.30 eftersom vi skulle åka från Beijing kl. 08.30 enligt plan. Jag hann till skillnad från Mats (min reskamrat) med frukost i hemmet. Vi blev incheckade på flygplanet vid 08.30 tiden (något sent eftersom resplanen var att vi redan skulle lämnat Beijing.) Runt12.00-tiden när vi fortfarande inte lämnat Beijing sittandes i flygplanet började de prata om att dela ut frukost till alla. Jag åt ett halvt ägg tillsammans med ett glas juice, hade somnat innan dess. Vid 13.30 tiden blev vi kommenderade att utrymma planet...Vi fick exakt 10 minuter på flygplatsen innan det var dags att sätta sig i planet igen. Ingen tid för lunch m.a.o. Orsaken till väntan var det kraftiga åskväder som rådde över Beijing på förmiddagen.
Till slut lyfte vi från Beijing. Fortfarande var vi helt utan mat....faktum är att vi inte fick så mycket som jordnötter på hela resan. Tur att det bara var jag och Mats på resan...två hungriga icke kommunikativa ingenjörer....
Vi landaded i Tokyo, Haneda vid 18.45 tiden lokal tid. Ca 6.5 timmar försenade! Vår planerade eftermiddag i Tokyo gick om intet..

Äntligen i Japan!
Mats och jag orkade inte gå längre än 100 meter från hotellet när vi väl var framme. Det blev m.a.o. ett besök på Fridays vid Shinagawa. Fantastiskt bra och en annan meny än i Sverige, Kina! Gott i alla fall!