Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

lördag 4 augusti 2012
Alla som känner mig vet att jag älskar Kaffe och speciellt espresso. Jag har länge drömt om att skaffa en riktig kvarn för att uppnå det "perfekta ljudet" och som alla vet finns det inga genvägar.

Det är heavy duty som gäller....http://www.mazzer.com Jag har köpt en Mazzer Mini. För att quota coffe geek : "A light duty commercial grinder that has become popular as a home grinder for the serious espresso aficionado."
 
Med importerade bönor från Italien (via Göteborg->Helsingborg för vidare transport till Beijing) så börjar jag nu att närma mig nirvana! Det handlar bara om att hitta den perfekta finkornigheten på bönorna så är jag hemma. Ahhh! Kopp...kopp!

3 comments:

JK sa...

Jag känner redan smaken.

Victoria sa...

Jag vet vad jag ska göra när vi flyttar hem för er som undrar; Jag skall nog öppna ett Kafé för finsmakare...med kanelbullar, rykande färska till!

Lasse sa...

well done my friend - well done!
Kommer och provsmakar!!!