Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

tisdag 8 april 2008
Efter att ha handlat på Akihabara någon timme var det dags för lunch. och vidare färd mot köksutrustningsgatan. Är man i Tokyo måste man åka och kolla in knivar.

Vi tog tunnelbanan förstås. Där såg vi detta ekipage.

Jag hade fått en vägbeskrivning från en kollega som jobbat i Tokyo.

"Utgå från Shinagawa och ta JR Yamanote line till Shimbashi. Byte till Metro-Ginza line och åk till Tawaramachi. Lämna stationen via exit 1. När du kommer upp på gatan ser du en stor kock på en husfasad, där börjar gatan med köksutr. En bit ner på gatan ligger en stor knivbutik."

Vi hittade som synes rätt. I samband med detta inträffade ett för mig stort trauma. Min mobiltelefon lade av. Jag var okontaktbar med omvärlden i säkert 6 timmar...ända tills vi kom till hotellet och jag fick plocka fram min reservtelefon.

Vi åkte vidare på lördagseftermiddagen till Shibuya. Där är det puls! Ligger i västra delen av Tokyo och är känt för sin shopping och i viss mån nöjeskvarter.

I Shibuya behöver man aldrig känna sig ensam.

1 comments:

Anonym sa...

skittelefoner är alltid en risk