Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

söndag 14 december 2008
Idag har vi gjort lite julklappsinköp. När vi kommit ner till pärlan hela familjen (1 timmes bilfärd från hemmet) säger Ludde att han måste vara på "Pinnacle" (vid Jenny Lous) om en och en halv timme. Han hade nämligen en date på ett glassfik kl 13.30 med Louisa. Blir man trött eller...det var bara att slutföra ärendena och vända hemåt....puuh. Victoria och jag återvände dock till pärlan på eftermiddagen och kom inte hem förrän vid 19.00 ikväll.
Vi åkte och tankade på vägen till pärlan.En fulltank kostar 400 RMB. Det gäller att lasta ordentligt så att man slipper att åka två gånger när bensinen är så dyr. Drygt 6.70 RMB kostar bensinen nu.

Jag tror inte mina ögon! En helautomatisk biltvätt! Jag har alltid trott att det inte finns någon marknad för detta i Kina eftersom manuell tvätt kostar 10RMB, och då inkluderar detta rengöring av inredningen också. Här väntar dessutom en kund!

Det är kris eftersom min kamera är inne på lagning. Utsikterna för att den skall vara färdig till julledigheten är väldigt dåliga. Avsaknaden av D200:an påverkar även lusten att blogga har jag märkt. Kameratelefoner är inte riktigt lika kul att använda som en systemkamera även om det nu för tiden går att blogga direkt från telefonen även i Kina.

Vi tog en sväng till Toms DVD och inhandlade lite filmer att ta med till Sverige. Vi kollade på nya Bondfilmen nu på kvällen. Vilket ljud och vilken bild! Fantastiskt....ja...och filmen den var också bra även om jag somnade i mitten av den. Jag får anledning att titta på den igen tror jag.

Här kommer en sneak peak på en lampa som Victoria skall få i julklapp! Eftersom den är för stor att ta med sig till Sverige så har vi satt upp den idag.

Gårdagskvällen tillbringade vi framför TVn då vi tittade på finalen i Svenska Idol tillsammans med hela familjen Castensson. Vi har följt idol under hela hösten med en dags fördröjning, så även finalen. Det svåra brukar vara att inte titta på svensk media innan man sett programmet. Kevin vann rättvist även om jag hade Alice som personlig favorit. Underhållande var det i alla fall tycker vi alla.

2 comments:

Leila sa...

Vad kostar bensinen per liter dah?

Anonym sa...

Nu vänter vi med spänning på alla filmer Bond kollar vi på bio ikväll