Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

söndag 12 juli 2009
Idag har vi vilat upp och provianterat inför fiskeresan imorgon. Vår resegeneral är Jocke och det är Ludde, Victor och jag som åker med.

Imorgonbitti startar vi vår resa med destination Kautokeino, i hjärtat av Samernas land eller Finnmarksvidda som det egentligen heter. Det ligger i Norge och för att åka dit måste vi ta vägen genom Finland. Det ligger i jämnhöjd med treriksröset och ligger på 69:de breddgraden. Nu börjar jag förstå hur långt Sverige är egentligen. Midsommarsolen hoppas jag skall lysa med sin närvaro.

Detta är samtidigt min sista semestervecka. :-( Nu hoppas vi på god fiskelycka. kameran och videon är laddad. Datorn kommer inte med, så det blir förmodligen inga blogguppdateringar förrän tidigast onsdagkväll/natt.

Under tiden rekommenderar jag frekventa bloggläsare att titta på "Upproret i Kaotokeino, en bra norsk film med Mikael Persbrand i en av rollerna. Han gör en bra insats som en otrevlig köpman som vill sälja sprit till samerna. Sevärd!

0 comments: