Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

fredag 14 augusti 2009
Det är dags att rapportera att ingenting särskilt har hänt i Beijing. Nu har jag ju fått hem min kamera och även min familj. Dock har det inte funnits tillfälle att blogga någonting denna vecka. Har det kanske att göra med att jag fixat iordning det digitala hemmet? Vad vet jag. Ikväll fick vi en liten belöning då jag streamade musik från NASen via WLAN till Macen för att vidarebefordra det till ett bluetooth headset för att kunna koppla in det till stereon som står på bottenplan. Lite omständligt för att få fram lite ljud kan tyckas. Nästa måste-komponent är en PC att ställa vid TVn som tar emot allehanda media in i surroundanläggningen och TVn.

Inspirerad av Cesar, jobbar Vickan hårt med att fostra Tassadar. Han skäller mindre, är mer harmonisk och sitter på kommando. Han gör stora framsteg och åker t.o.m. cykelkorg om det behövs. Sanning och säga så tog vi honom på en tur för att "drain his energy" som Cesar kallar det (tror jag).
Något man kan konstatera är att det varit extremvarmt denna vecka med temperaturer på över 38 grader mitt i veckan. Detta i kombination med dålig luft gör att det är ganska kvavt ute. Puuh!

2 comments:

Anonym sa...

Kul att se att nilever. Undrar bara om du prioriterar kameran före familjen?

Christian sa...

Tja, det ena utesluter inte det andra. En kombination är att föredra!