Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

söndag 4 september 2011
Vi håller på med ett projekt på jobbet som innefattat träning på luncher, kvällar och nu även i helgen. Vi skall sjunga tillsammans, och det är ett projekt över organisations- och kulturgränser...därför deltar jag och Lasse från våran avdelning. Sången skall utföras på kinesiska dock...

I onsdagskväll åkte vi till "Joy City" ett 10 våningsvaruhus med 100-tals butiker där jag aldrig satt min fot förut.  På övervåningen låg det en Kareokebar som var gigantisk....vi fick rum 666 (!). Anledningen till lokalvalet berodde på att de hade låten som vi håller på att träna in.

Stora delar av lördagen tillbringades i sydöstra delen av Beijing där skivstudion låg. Ja...vi skall alltså spela in sången vi tränat in. Sången påminner lite om "We are the world" fast bara väldigt lite...enda likheten är nog att det är olika personer som sjunger alla strofer och refränger.

Så här såg det ut i studion där vi sjöng in låten...och jag kan berätta att det var betydligt svårare än det ser ut...men å andra sidan går det ju att enkelt trolla i efterhand för att hyfsa till sången. 3-4 timmar senare var vi klara i alla fall.

Inte särskilt stort ... i själva verket var det en ombyggd liten etta där vardagsrummet blivit omgjort till en studio. I love China! När jag kommer över inspelningen skall jag överväga om den inte skall hamna på YouTube! Fortsättning följer...

3 comments:

Leila sa...

Varför inte svensktoppen direkt? ^^

Anonym sa...

Herre Gud! Vad ska det bli?

Victoria sa...

"Studi-oerfarenhet"?