Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

tisdag 7 augusti 2007
Uj, uj vad tiden går när man har roligt. Problemet är när man har roligt samtidigt som det inte finns någon tillgång till internet anslutning....då går det ju inte att blogga.

Det är dags att försöka att rekapitulera vad som hänt. Börjar med idag och jobbar mig bakåt i tiden.

Idag var jag på audiofilbesök hos min japanska kollega Yamagishi-san. Han är ensamstående, har jobbat i Europa i 11 år, är i 44 års åldern med ett stort intresse....musik. Vi (jag och Lasse) åkte ut till hans "lilla kryp in", ett hus i Bjärred 20 m från havet, med fantastisk utsikt över Öresund. Vi lyssnade på musik, grillade korv, tittade på solnedgången och avslutade med ytterligare musiklyssning.

Yaji framför sin superanläggning..highend HiFi

Vi pratar tung HiFi...högtalarna väger 210 kg/styck till ett ringa pris av ca 90kEuro paret. Till detta behövs det förstås matchande utrustning, kablage, förstärkare för motsvarande pris. Bohemian rapsody, Let it be, Tears in heaven får ett helt annat djup i denna utrustning...Fantastisk upplevelse!

Vi grillade korv och satt i kvällsolen

Barsebäck vid solnedgång

Vacker himmel!

2 comments:

Anonym sa...

e det date bilder i sluttet med solnedgången och allt xD

Christian sa...

visst e det de...hifi date...jag måste tillbaka till Kina och köpa ny ljudanläggning...