Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

söndag 16 mars 2008
Idag började dagen med firande av min födelsedag. Victor spelade elgitarr och övriga familjen sjöng. Jag fick några fina T-shirts, några ölglas och en dansk DVD serie. Tack!

Värmesystemet har kollapsat sedan i fredags och vi har fått låna några temporära element....Det är svinkallt i huset eftersom det är ganska kallt fortfarande på nätterna. Grabbarna värmer händer och fötter...På måndag skall de försöka att få tag på lardlorden för att godkänna reparation av värmesystemet.

Vi åt lunchbuffe på the Orchard tillsammans med flera andra svenska familjer. Vi var totalt 36 personer. Alla stämde upp i skönsång för jubilaren.

Jag har varit obstinat mot en stackars vakt vid Riverville idag. När Victoria skulle in till frisören så valde vi att parkera precis utanför salongen istället för att parkera på cykelparkeringen som ligger 200 meter bort....Vi hade bråttom, dessutom stod det en elmoppe parkerad som synes. Detta ogillades av vakterna vid Riverville. En vakt kom springande och började gapa och peka. Han pratade häftigt i sin walkie talkie.

Jag stod och argumenterade med honom i ca 20 minuter...Jag har sällan förstått så lite kinesiska. Jag började med lite logik, (som att vi inte hade lås till cyklarna och att det redan stod en cykel parkerad) men övergick sedan till att svara på helt andra frågor. Cykeln och jag stod kvar hur som helst. Han var envis men jag var ännu mer envis....

2 comments:

Anonym sa...

Man ska inte hetsa upp sig i din ålder Tänk på hjärtat

Anonym sa...

Som sagt: Stort grattis.
Nu har jag lagt upp din blogg som favorit så det blir fler besök vad det lider. Ha det gött!
/Jocke Lindow