Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

måndag 16 mars 2009

Idag, min födelsedag till ära, har jag skjutsat Victoria till flygplatsen. Där på flyplatsen ställer de ut delar av kinas rymdprogram för tillfället. Några ganska häftiga arrangemang med rymddräkter finns att beskåda samt en fejkad satelit. Läste på nätet att Microsofts gamla chefsprogrammerare som uppfann Word skall bege sig ut på rymdsemester för 20 M$/sittplats. Detta är dessutom andra gången han åker. Han åker med Aeroflot (eller vad den ryska turistlinjen kan tänkas heta)

Här ligger jag och väntar på att bli uppskjuten! Jag pratade precis med Victoria som är på riktigt äventyr i nordvästra Kina. Hon kommer just från en "fin" middag med borgmästaren där det bjudits på både det ena och andra. Syftet med resan är gott, charity arbete för Change for Life. Blir spännande att höra hur det gått!

Nu är det dags att knoppa in. Födelsedagen har avlöpt lugnt och sansat. Inget firande annat än en stilla middag på Fridays tillsammans med lillebror som kom på besök från Sverige. Jag fick svenska högklassiga tändsticksaskar som Ingrid och Erik hade målat på, en riktig kanonpresent till oss som bor i Kina.

1 comments:

Anonym sa...

Jag förstod av olika bloggar att du fyller år idag och det framgår ju även av din egen ser jag nu .... Grattis från Anne o Gunnar