Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

fredag 10 september 2010

Åhhh äntligen har det lossnat. Så här lite trafik var det till jobbet idag. De senaste veckorna har varit förjäkliga pga en brobyggnad. Det har varit begränsad framkomlighet och har ibland tagit över en timme att ta sig till jobbet. Ni som varit här vet ju att det inte bör ta mer än 10-15 minuter till mitt jobb. Jag har funderat både en och två gånger på att försöka övertala familjen att flytta till svenskkolonin den här veckan.

Adrenalinnivån har varit på en ansträngt hög nivå när man kommit fram till jobbet (efter att ha trängts 4-5 bilar i bredd på en smal tvåfilig väg, där blixtlåsprincipen bara finns i fantasin). De dagar jag åkt taxi har varit extra jobbiga eftersom det varit svårt att övertyga chaffisen att fortsätta trots köerna. Förmodligen har det gått fortare att gå...Nu finns det hopp om livet igen och jag vill inte flytta...

2 comments:

Anonym sa...

Punka på damcykeln?

Christian sa...

Skyller på min kraftiga allergi! Kan knapp vistas ute...