Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

torsdag 28 oktober 2010
Jaha, nu har man alltså varit i Göteborg på kurs och kan konstatera att det är i sett 20 år(!!!) sedan jag sist bodde här, och jag kan säga att det har faktiskt ändrat sig en hel del från vad jag kommer ihåg. Jag har varit på Lindholmen i några ganska fancy lokaler där det tidigare var varvsindustri. Jag kommer ihåg konserterna som man satte upp på Eriksbergsvarvet (efter att Ullevi dömts ut som för osäkert...) på det glada 80-talet. Det var tydligen startskottet från att gå från "Veiron i ottan" till det glättiga Hammarby-sjöstad influerade bostadsområdet som nu finns uppbyggt.

Nu skall sägas att vädret är precis som jag kommer ihåg det...d.v.s.regnigt, blåsigt och kallt....Jag kan samtidigt meddela att mina omdömen om det Göteborgska vädret inte togs emot med värme precis bland alla kollegor på kursen. Det är en hel del Volvoanställda som försvarar Göteborg in till sista droppen...


Efter en hel dags kursande som hittills varit lärorik och givit utrymme för eftertänksamhet bestämde vi oss för att äta tillsammans...och dröm om min förvåning när vi hamnade på en matkurs!

Vi fick bjuda oss själva på en 4-rätters meny där jag och 2 andra kollegor fick ansvara för efterrätten.

Lite stärkande dryck behövdes för att lyckas med uppdraget. 
Mitt uppdrag var att sätta ihop en vaniljparfait med skogsbärskum och färska björnbär. Behöver jag säga att det var......fantastiskt!

2 comments:

Anonym sa...

Nu väntar vi på ett fullskaleprov till julen

Victoria sa...

Gick du på kockkurs?! o.O