Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

onsdag 8 april 2009
Det här är Victors cykel, inte min....Han sade nu på morgonen (eller om det var igår kväll) att det var något problem med cykeln, "typ punka eller nått". Slangen hade hamnat utanför intrasslad i navet...hur är det möjligt? Trasig var den i alla fall.
Laga punktering hör till det förgångna. Nu för tiden är det nytt som gäller. Jag bestämde mig för att inte laga en punktering till i mitt liv redan tidigt 90-tal innan Victor var född. Byte av slang och dyligt kan jag förstås tänka mig, men inte här i Kina. Det finns ju folk som inte lever på något annat än att fixa just cyklar som är trasiga...

5 comments:

Victoria sa...

Vilken usel far du är som inte lärt din son att laga en punka. Nu är det jag som får ta cykel-eländet till verkstan. Jag har aldrig behövt bry mig om sånt här förr. Isch!

Leila sa...

Laga punka är väl en basic pojkgrej att kunna?
Man måste ju impa på tjejer med nåt...

Victoria sa...

Och priset!!! Fick punga ut med 220 rmb!! Eller vänta nu..var det kanske 22rmb? :P

Christian sa...

Vafals! För 200 spänn får man ju en hel cykel....

Leila sa...

Det är inte pengarna det gäller. Killarna måste lära sej ett och annat också, som att laga en punka...