Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

lördag 19 december 2009
Det finns en jättebra film som heter "Beijing Bicycle" som handlar om Xiao som kommer från landet och får arbete som cykelbud. Arbetsgivaren förser honom med en cykel, men han måste betala av den från sin lön. Så blir cykeln stulen och sedan såld till skoleleven Jian på en marknad. Jobbigt, jobbigt...men det ordnar upp sig till slut (tror jag...). Man får se ett Beijing i förändring.

Jag kom att tänka på den filmen när jag såg de här cyklarna. Här en tvåvåningsparkering.

Här en hög med cyklar.

Det finns en bra låt som spelas ganska ofta på radion som heter "9 million bicycles" med en kinesisk artist som heter Katie Melua. Lyssna på den.
Posted by Picasa

4 comments:

Anonym sa...

Nja, den Kaite Melua jag känner till ser inte speciell kinesisk ut. Men det är klart, nu för tiden håller ju visst allt på att bli kinesiskt...
Lyssna in hennes första platta, Call off the search. Tycker den är hennes bästa.
www.katiemelua.com

Anonym sa...

Melua är inte kinesiska Hon är från Georgien

Leila sa...

Både filmen och låten är skitbra!

Christian sa...

Tänk att enda sättet att få några kommentarer är att ha faktafel! Jag ska fortsätta att ljuga för att skapa lite reaktioner.