Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

söndag 29 januari 2012
Jag har haft tekniska störningar i mitt välelektrifierade (godkänns det i wordfeud?) hem nu under ledigheten. Hjärtat i systemet lider av vad som kan jämställas med åderförkalkning. Jag pratar förstås om NASen där all samlad information ligger lagrad (med bl.a. 9 års kondenserade minnen från Kina). Trots RAID och andra backupmetoder har problem uppstått. Vissa delar av en disk är inte läs och skrivbara men jag hoppas att komma åt och rädda en del av informationen. Nu håller jag på att plocka över de delar som fortfarande är intakta till en ny disk, men det är ett mödosamt jobb och görs för hand.

Bortsett från ovan fadäs måste jag säga att det är balans i det komplexa nätverket och kan konstatera att den senaste tekniska landvinningen ett riktigt lyckosamt inköp.











En Cisco router ( Linksys E4200) är något alla hem behöver! Ett lyft som uppmärksammats av hela den datoriserade familjen. Den upplevda QOS (quality of service) nivån är märkbar, och jag slipper starta om routern stup i kvarten (vilket var fallet med den förra burken). För att vara en router är den dessutom snygg!

4 comments:

Leila sa...

Inled icke Larsa i frestelser...

Victoria sa...

Blanda inte in mig i det här inlägget bara...jag är bara här och äter, typ.

Victoria sa...

Och, nej, godkännes icke. I min World of Wordfeud.

Boris W sa...

Sisco vet vad de håller på med. Har använt Cisco router i flera år utan hängning eller låsning eller annat problem