Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

torsdag 22 januari 2009
I dagarna två har jag varit på kurs här i Beijing. En coach clinic, som handlar att hjälpa mig att bli en bättre coach på jobbet, d.v.s. hjälpa mina anställda att förbättra sina styrkor, skapa engagemeng, lära sig lyssna, ge konstruktiv feedback m.m. Nyttig kurs med lärdommar man kan ha med sig lite var stans i livet. Vi har fått ett antal modeller att jobba med.

Jag har redan fått praktisk användning av lärdommarna. Victor och Ludvig kom hem med betygen idag och det blev till att ha ett coach samtal med Victor eftersom resultatet inte var i linje med förväntningarna...man får vara dum men inte lat är mitt motto.

Hur som helst så har Victor satt upp en plan för hur vi skall fortsätta med skolan i vår för att uppnå ett bättre resultat.

Tillbaka till kursen. En episod från gårdagen när alla skulle presentera sig själva på inledningen av kursen och samtidigt ställa en valfri fråga till de andra deltagarna. Den populäraste frågan var: Vilken "limit" har du för det kinesiska nyårsfirandet i år? Med "limit" menas förstås hur mycket pengar man tänkt att lägga på firande. Alla kineser svarade att runt nyår så finns det inga limits! Och det handlar det om tusentals kronor. Restaurang besök, bjuda släkt och vänner, fyrverkerier, presenter ...Förväntningarna är stora. Är det fest så är det fest!!!!

3 comments:

Anonym sa...

Nu är kl halv elva. Hur kan jag "coacha" i säng alla i familjen? Fick ni lära er det?
/Mor i huset

Anonym sa...

Det låter nästan som du platsar i Ledarna snart Christian.

Leila sa...

Sa du 'dum men inte lat'? Det heter väl hellre snygg än dum? :P