Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

torsdag 28 maj 2009
Idag har det varit lördag mitt i veckan. Det är dragon boat festival som verkar vara ett nytt begrepp i Kina. Läste att det är en av de äldsta traditionerna, men det är åtminstone första året som man är ledig. Detta för att kompensera den uteblivna ledigheten vid första maj.
Här är en klassisk vy av Beijing. Kiosken som ryms i ett fejkträd. Den stod inte långt bort från den stora ölsejdel som var i korsningen Sanlitun och Yashowvägen vad den nu heter.
Victoria och jag käkade lunch på det relativt nyöppnade Hatsune som ligger vid the Village.
Sashimi och suchirullar är ju så gott!
Fint som snus är det inne på Hatsune.

Det regnade lite idag och man vill ju inte att moppen skall bli blöt. Platspåsar går också bra.

3 comments:

Leila sa...

Mja... jag har helt tappat smaken för japansk mat, allt smakar ju likadant..

Äntligen en bild på 'moppen'! :D

Anonym sa...

Bara njutningar Du jobbar för lite

Christian sa...

Det är inte min moppe. Det är en typisk kinesvariant.

Jag hade åtminstone ett telefonmöte i går eftermiddag men idag är det ledigt igen.