Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

söndag 10 maj 2009
Dagen till ära, det är ju ändå mors dag, har vi åkt in till Beijing för att köpa nya löparskor till Victoria. Det är ju kanske inte alla länder (läs Sverige) som firar idag, men alla de stora viktiga gör det! Vickan fick Starbuckscappuccino och blommor till frukost. Jag kom och uppvaktade direkt från tennisbanan efter ett svettigt träningspass på morgonkvisten. Jag har noterat att tex. Finland firar idag. Jag måste be Vickan ringa sin moder m.a.o.

Här är en liten översikt för de intresserade. Det kan noteras att Sverige och en massa franskspråkiga länder firar sista söndagen i maj. Jag passar ändå på att gratta min mamma idag, för då är jag säkert först (i år i alla fall...)! Norge firar i februari såg jag.

Rosorna längs motorvägarna blommar frenetiskt i Beijing så här års. Det är ett trevligt inslag till den dåliga luft som råder just nu.
Vi åkte till "Sarsmarknaden" som den heter i folkmun för de som bott i Beijing sedan tidigt 2000-tal. Syftet idag var att köpa grönsaker. Ser det inte inbjudande ut?
På eftermiddagen åkte vi med Tassa till veterinären för att sommarklippa honom lite. Jag stod och tjyvtittade lite genom fönstret för att inte störa.
Han ser lite spak ut efter tilltaget, men riktigt välfrisserad. Inte rakning dock.

1 comments:

Leila sa...

Men hallegosan då, vad söt man kan vara!