Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

tisdag 14 oktober 2008
Vi kollade på gamla bilder tidigare idag från 2004 och då drar jag mig till minnes när Johan (min chef) fick det ädla uppdraget att handla kaffe för att ta med sig till Kina på tjänsteresa. Jag och Tom hade bestämt oss att dela på en hel låda d.v.s. 12 kg kaffe. Uppdraget gick till Johan att inhandla detta via agenten som, precis som Johan bor i Göteborg. Johan åkte till en adress som ligger i partihallarna (något av de mer tvivelaktiga områdena i Göteborg) och hittade efter mycket om och men rätt. Efter en hel del dealande fick Johan handla en låda kaffe (men bara för den här gången...). En resväska full med kaffebönor sätter "färg" på omgivningen. Johans kostym luktade kaffe hela veckan i BMC. Jag var däremot glad! Återigen, tack Johan. Har du vägarna förbi agenten får du gärna köpa hem mer kaffe.
Kaffet har en fantastisk "kräma", oslagbar mustighet d.v.s. den helt optimala espresson. Jag ger en belöning till den som hittar ovan kaffebönor igen!

3 comments:

Unknown sa...

På tal om mustig....

http://www.youtube.com/watch?v=Z5nnrpki5FM

"Mumma!!! Den e så mustig så man vet inte var man skall sätta munnen!!!"

Anonym sa...

Det är en prisfråga.
//Barista

Christian sa...

200 SEK ger jag...