Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

fredag 3 oktober 2008
Vi har städat lite i hemmet idag. Wangan blev hastigt inkallad eftersom vi behövde lite förstärkning på mittfältet. Hon har varit ledig hela veckan annars. Ludvig skall ha sleep over party och vi vuxna skall prova en nyöppnad restaurang inne i stan. Barnen får äta pannkakor, poppa popcorn och dricka nygjord citronlemonad. De skall titta på svenska Idol 2008 som vi har laddat ner.

Hösten kommer närmre Beijing också. En del träd börjar att skifta i gult. Idag har det dock varit ca 25 grader varmt ute och kortbyxväder. Luften känns ren dessutom!

Ute på en cykeltur träffade jag på en man som tränade med piskor. De var kättingar som han vevade med. Han blev jättesmickrad av att jag fotograferade honom, och han började prata en hel del med mig. Jag har lovat att ge honom lite fotografier (tror jag...)

Det small som pistolskott när han snärtade med piskorna. Häftigt!

Det är mycket spindlar här just nu. Jag vet inte om de är giftiga...de ser ganska skräckinjagande ut i alla fall.
Posted by Picasa

3 comments:

Leila sa...

För vilket syfte tränade han?

Btw, söt spider! :D
Vi har två 'pappa långben' som stått och ringt på dörrklockan i snart en vecka, men dom får tyvärr inte komma in!

Christian sa...

Tja, jag tror han tränade någon typ av kator, men det kanske kan användas för många syften....jag höll mig på behörigt avstånd när han höll på

Anonym sa...

Jag har fikat på en trottar i Sthlm idag, så vi har minsann varmt här också. Serveringarna vägrar att ta in sina utemöbler och tillhandahåller filtar för att locka oss som vill sitta ute