Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

måndag 13 oktober 2008
Vi har startat en lunchprocess på jobbet som innebär att vi pekat ut ansvariga för var och en av veckans luncher. Vi är 5 svenskar som käkar lunch tillsammans. Vi har alla en varsin dag att ansvara för. Restaurangmat eller hemlagat är valfritt, Subway och Yoshinoya är förbjudet! Imorgon har jag ansvaret...

Imorgon skall jag överraska kollegorna med hemmagjord ärtsoppa med pannkakor. Överraskning på många sätt eftersom ingen annan haft hemlagad mat ännu så länge. Ärtsoppa en tisdag är också en överraskning! Wangan har lagat ärtsoppa (Ärtor finns att köpa i Kina för 7 RMB kilot). Ärtor är det enda som Wangan uttryckligen sagt att hon inte tycker om p.g.a. att hon under sin uppväxt åt ärtor varje dag under lång tid.

Idag fick jag en burk med öl från Lhasa. Så nära Tibet har jag aldrig varit tidigare. Hoppas att man får möjlighet att komma dit under våren. Nu känns det som om det blivit för kallt redan.

4 comments:

Anonym sa...

Tur att det finns tjänstefolk. Annars funderar jag på om ni har för lite att göra på jobbet så att ni har tid med såna lyxproblem som mat

Anonym sa...

Menyn verkar bra annars tycker jag

Christian sa...

Man blir ju så grinig utan mat....ärtsoppan var fantastisk kan jag meddela!

Unknown sa...

Vad kan jag säga - som kollega fick jag avnjuta maten idag till lunch. Ärtsoppa är underskattat, det är dock inte Wangans pannkakor!!!

För att citera Christian:"Fantastiskt!"