Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

torsdag 24 september 2009

Idag kom Lucas till mig och skickade över en bild via bluetooth som han ritat (föreställer en legogangster) och sedan fotograferat med sin telefonkamera. Coolt! Han är riktigt teknikintresserad är inte rädd att pröva sig fram, ett riktigt ingenjörsämne.

Jag fick höra en ganska rolig historia från mina kinesiska kollegor när jag var i Tokyo angående disciplinen som råder överallt i Japan när det gäller att stå i kö. Det har kommit ett nytt dekret från de kinesiska myndigheterna som säger att den 11:e i varje månad skall kineserna bli civiliserade som västerlänningar när det gäller köhållning. Det gäller bilköer,bussköer och tunnelbaneköer bl.a. Då skall man inte tränga sig före utan vänta på sin tur.(titta på symboliken...11-raka köer). Ett litet steg för mänsligheten men man måste ju börja någonstans!

1 comments:

Leila sa...

jag undrade just om ni underskattar min Macarena...