Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

måndag 14 september 2009
Idag har jag suttit på antingen ett plan eller ett tåg mest hela dagen. Jag har åkt till nordöstra Japan tillsammans med några kollegor för att besöka Sony Senmaya (bl.a.). Trots Shinkanzen så tar det 3-4 timmar innan man är framme. Jag skall vara i Japan hela veckan.

Japan är en lång ö (eller flera egentligen) men infrastrukturen är väl utbyggd.
Tyvärr åkte vi inte Airbus 380 från Beijing. Vi åkte med en Boing 777 som också är ganska stor. Jag förstod inte varför alla ville fotografera mig när jag stod och väntade vid gaten på mina kinesiska kollegor. Jag hörde att de pratade och skrattade om Laowai (långnäsa), men begrep inte riktigt alla detaljer...Efter ett tag förstod jag att alla ville fotografera grannflygplanet (en Airbus 380). Mäktig syn!
Nu på kvällen blev vi utbjudna på kvällsmat till en lokal krog. Det var också ett lite bryggeri varvid vi fick pröva några olika sorters öl. Wheat, pale ale, red ale och stout (glasen var små även om det inte ser ut så...). Maten var japansk, och inte riktigt den som jag själv skulle ha beställt :-) Å andra sidan finns kanske chansen att man kan bli lite smalare...

1 comments:

Anonym sa...

Ja tror det var dej fotograferna var ute efter
Och så är det bara mat och mat igen