Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

lördag 19 september 2009
Igår kväll kom beijings driver #1(hon borde ställa upp i "driver beauty contest 2009") och hämtade mig på flygplatsen. Nu var det mig hon fick vänta på eftersom proceduren att ta sig in i landet var omständligare än vanligt. Blanketterna som man fyller i lusläses (även health check) vilket orsakar långa köer. Det kändes nästan som en maskningsaktion som brukade vara vanlig på Kastrup för ett 10 tal år sedan.

Myndigheterna är oroliga att man skall ha med sig missiler eller andra otäckheter antar jag. 1 Oktober närmar sig med stormsteg. Jag klarade mig genom det finmaskiga nätet.

Jag lyssnade på flygvärdinnornas säkerhetsintroduktioner på planet idag....Det var den gamla vanliga harrangen men jag noterade en nyhet: "Electric cigarettes are also forbidden to use inside plane" Är det någon som vet vad det är? Ett nytt japansk påfund eller något som spridigt sig som en löpeld till omvärlden utan min vetskap? Leila: Har du gått över till elektriska Blend nu? Om du har det så är det fortfarande inte tillåtet att röka på flyget till/från Tokyo.

För den intresserade har jag nu uppdaterat bilderna från förra söndagen. Se tidigare inslag. Minnet har så att säga återkommit...
Posted by Picasa

1 comments:

Leila sa...

Jag ska hålla det i minnet nästa gång jag flyger till Tokyo :D