Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

söndag 20 september 2009

Idag gick vi på långpromenad med Tassa. Vi gick nog en mil sammanlagt. Skönt efter att ha ätit en trerättersmiddag hos Wickströms igår. Annars har dagen gått åt till att lyssna färdigt på en talbok som jag kan rekommendera: "Skumtimmen" med Johan Theorin. Vickan lyssnade på sin Ipod och jag på min under promenaden....
När vi hämtat bilen tänkte vi åka till biltvätten eftersom det kom en regnskur i natt. Döm om min förvåning när vi konstaterade att allt var jämnat med marken.
Vi fick åka runt i kvarteren och leta efter en ny tvätt. Vi hittade denna "gåsatvätt" som drevs av några locals som aldrig sett en viting förut. De snackade och kommenterade om allt.

De odlade på en liten jordplätt, gurkor, paprika, peppar m.m.

2 comments:

Leila sa...

"Skumtimmen" är ju en gammal bok, jag läste den för ett par år sen, men visst var den bra.

Christian sa...

Den är ny för oss i Kina....