Visitors

Dagens Datum

Grattis

Beijing lokal tid

Sverige tid

Gamla blogginlägg

Family 2012

Family 2012

Family 2011

Family 2011

Family 2010

Family 2010

Family 2009

Family 2009

Family 2008

Family 2008

Family 2007

Family 2007

Family 2006

Family 2006

Hitcounter

Who's watching?

free counters

About Me

Populära inlägg

tisdag 15 september 2009
Så här folktomt kan det vara i Japan. Ishinoseki är ingen världsmetropol precis.
De flesta japaner snackar inte engelska överhuvudtaget. Mötena vi haft idag har skett på japanska med sporadiska engelskaöversättningar. Igår fick jag mig till livs att svenskar gillas inte alls av japaner och kineser litar man inte på. Inga nyheter precis men ändå lite tufft att höra.
Det här var ett fint hus jag såg på vägen till bussen i morse.
Beyoncevatten gillar jag!
Vi åkte buss i ca en timme för att komma till Senmaya. Denna fabrik läggs för övrigt ned om en månad. Det är svårt för Sonymänniskorna att förstå att det kan hända. Jag berättade lite Ericssonhistoria från Sverige då ett antal fabriker mötte samma öde. Alla skyllde på att det sitter en britt i toppen på Sony (Horard Stringer). Hade han varit japan hade detta aldrig skett.

Idylliskt, tyst, lugnt och fantastiskt ren luft. Detta är miljön runt Sonyfabriken. Att fabriken stod tom och inte producerade någonting verkade inte beröra så många. De var ju fantastiskt duktiga på teknik! Är det inte det som räknas?

2 comments:

Victoria sa...

Låter som om du fått en japanchock, älskling. När du kommer hem skall jag bota dig med lite annat att tänka på. Ät inga mer alger nu, försök att hitta ett Majdanlau så du börjar se saker ur rätt perspektiv igen! Finns det inget Starbucks, min stackare?

August sa...

Japanerna älskar oss! De vet bara inte om det än. Ta med lite blåbär, de är svindyra därborta.